02/08/2023 13:57

Відвідування КУ «Кролевецький будинок – інтернат для громадян похилого віку та інвалідів» Сумської обласної ради

У межах реалізації національного превентивного механізму працівники Офісу Омбудсмана спільно з регіональним координатором взаємодії з громадськістю здійснили планове відвідування комунальної установи Сумської обласної ради «Кролевецький будинок – інтернат для громадян похилого віку та інвалідів»

Учасники моніторингової групи ознайомилися з умовами проживання та провели опитування осіб, які перебували в установі.

Під час візиту в установі перебувало 127 підопічних, з яких 52 особи пересуваються за допомогою крісла колісного, а 49 є особами з інвалідністю.

Група НПМ провела особисте конфіденційне спілкування зі 32 підопічними та 8 працівниками закладу. За результатами опитування НПМ скарг від підопічних на жорстоке, або таке, що принижує гідність, поводження з боку персоналу не надходило.

За результатами відвідування НПМ було виявлено такі порушення та недоліки:

  • використання застарілих зразки первинної медичної документації;
  • житлові кімнати підопічних, зокрема осіб з інвалідністю та ліжкових хворих, не обладнані кнопками виклику персоналу;
  • відсутні актуальні індивідуальні програми реабілітації підопічних з інвалідністю;
  • адміністрація, медичний та технічний персонал (за виключенням працівників харчоблоку, їдальні та роздавальних пунктів) не пройшли періодичний обов’язковий профілактичний медичний огляд;
  •  використання лікарських засобів, термін придатності яких закінчився;
  • неналежне ведення документації щодо проведення поточних дезінфекційних заходів;
  • відсутність регулярної заміни матраців підопічних, зокрема ліжкових хворих;
  • недотримання норм житлової площі у багатомісних кімнатах, у тому числі тих, де проживають підопічні з інвалідністю, що пересуваються на кріслах колісних;
  • недотримання вимог приватності у житлових кімнатах для двох і більше осіб, а також у санітарно-гігієнічних приміщеннях під час переодягання та проведення процедур (відсутність ширм, перегородок тощо);
  • відсутність умивальників у їдальні закладу та (або) перед входом до неї;
  •  недостатня культурно-дозвіллєва робота з підопічними.

За підсумками моніторингового візиту складено звіт та направлені відповідні акти реагування для усунення виявлених недоліків та вжиття необхідних заходів.