18/02/2022 14:35

Поновлено право громадян на звернення через особистий прийом керівниками органів влади та місцевого самоврядування у Вінницькій обласній Раді, Вінницькій та Жмеринській РДА

Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини у Роз’ясненнях щодо застосування органами державної влади та органами місцевого самоврядування правових положень статей 18, 22 Закону України «Про звернення громадян» в умовах запровадження Кабінетом Міністрів України на всій території України карантину наголошено на неприпустимості обмеження права на звернення, гарантованого статтею 40 Конституції України, та похідних від нього прав на особистий прийом та участь у розгляді звернення.

Регіональним представництвом Уповноваженого в центральних областях проведено моніторинг додержання Вінницькою обласною Радою, Вінницькою та Жмеринською районними державними адміністраціями права громадян на звернення через особистий прийом її керівниками. З оприлюдненої на офіційних веб-сайтах інформації встановлено, що право на звернення через особистий прийом об’єктами моніторингу не забезпечується.

Так, обласною радою громадян було поінформовано про тимчасове припинення особистого прийому з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби, районними державними адміністраціями не оприлюднена/розміщена актуальна інформація щодо організації проведення керівництвом особистого прийому громадян, відсутні посилання на перелік законодавчих та підзаконних нормативно-правових актів у сфері забезпечення прав громадян на звернення, а також локальні нормативно-правові акти, в яких визначено порядок організації роботи райдержадміністрації щодо розгляду письмових та усних звернень громадян, не оприлюднюється відповідно аналітична інформація щодо організації роботи зі зверненнями громадян.

За результатами моніторингу підготовлено звіти з відповідними рекомендаціями та акти реагування, об’єктами моніторингу поновлено право громадян на звернення: відновлено особистий прийом керівниками та іншими посадовими особами обласної ради, на офіційних веб - сайтах оновлено інформацію щодо організації роботи зі зверненнями громадян, аналітичну інформацію, роботи «гарячих» телефонних ліній.