15/04/2024 17:30

Перевірка архітектурної доступності КНП «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 7» Дніпровської міської ради

У межах здійснення парламентського контролю за додержанням принципу недискримінації в різних сферах суспільних відносин, з метою моніторингу стану забезпечення доступного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення Департамент моніторингу додержання рівних прав і свобод, прав національних меншин, політичних та релігійних поглядів Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснив безвиїзну перевірку архітектурної доступності Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 7» Дніпровської міської ради (далі – КНП).

Юридична адреса об’єкта моніторингу: м. Дніпро, вул. Краснопільська, 6б.

КНП здійснює свою діяльність на базі восьми окремо розташованих будівель за адресами у м. Дніпрі:

Амбулаторії загальної практики сімейної медицини (далі – АЗПСМ) № 1, по вул. Н. Аклексєєнко, 106 (одноповерхова будівля);

АЗПСМ № 2 по вул. Н. Аклексєєнко, 30 (одноповерхова будівля);

АЗПСМ № 3 по вул. Філософська, 62 (двоповерхова будівля);

АЗПСМ № 4 по вул. Орловська , 41 (одноповерхова будівля);

АЗПСМ № 5 по вул. Краснопільська, 6б (триповерхова будівля);

АЗПСМ № 6 по вул. Амбулаторна, 1 (одноповерхова будівля);

АЗПСМ № 7 по вул. Новошкільна, 92 (одноповерхова будівля);

АЗПСМ № 12 по вул. Тітова, 29 (двоповерхова будівля).

За результатами опрацювання інформації та фотоматеріалів, наданих КНП, встановлено, що:

прилегла територія всіх зазначених будівель відповідає вимогам доступності в частині наявності відокремлених тротуарів; ширина пішохідних шляхів відповідає нормам, поверхня пішохідних зон рівна і неслизька, без перешкод; у разі наявності перешкод на пішохідних ділянках руху доступність забезпечено заходами розумного пристосування; відокремлені місця для паркування, зокрема, для паркування особистих транспортних засобів осіб з інвалідністю та транспортних засобів, які перевозять осіб з інвалідністю;

вхідна група всіх зазначених будівель – доступність забезпечено відповідно до встановлених норм: наявні сходи рівні та неслизькі, марковані, дублюються пандусами; на прозорих полотнах дверей нанесено контрастне маркування, наявні зовнішні тактильні таблички з назвою та графіком роботи, які розміщені відповідно до норм: праворуч від входу у будівлю (приміщення) на видному місці;

всередині всіх зазначених будівель (окрім будівель АЗПСМ №3, №5, №12) простір доступний, на шляхах руху відсутні перешкоди, нанесено тактильні смуги, які попереджують про різні види небезпеки або перешкоди при пересуванні; за наявності прозорих конструкцій є відповідне контрастне маркування; наявні тактильні таблички з номером кабінету та його призначенням, які розміщені на відповідній висоті (1,2 - 1,5 м); на сходах нанесено контрастне маркування, наявні інформаційні стенди; облаштовано не менше одного робочого місця для прийому осіб з інвалідністю;

санітарно-гігієнічні приміщення у всіх будівлях відповідають нормам доступності.

Виявлені невідповідності вимогам ДБН В.2.2- 40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» (зі змінами): 

- всередині будівлі АЗПСМ №3, №5, №12 вище першого поверху недоступні для осіб, які пересуваються на кріслах колісних, та осіб з числа маломобільних груп населення, осіб з порушеннями зору – у цих двох двоповерхових та триповерховій будівлях відсутні ліфти або інші підйомні механізми, на поверхні поручнів на сходах відсутні рельєфні позначення поверхів;

- всередині всіх будівель робочі місця для прийому осіб з інвалідністю не оснащено спеціальними персональними приладами підсилення звуку.

За результатами моніторингу підготовлено звіт, який буде надіслано до закладу охорони здоров’я.

Крім того, за результатами моніторингового візиту підготовлено лист до Дніпровської міської ради.