30/09/2022 14:36

Моніторинг додержання права на звернення та інформацію в умовах воєнного стану Кушугумською селищною радою Запорізької області

Працівником Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Іриною Карпенко та регіональним координатором взаємодії з громадськістю Уповноваженого у Запорізькій області Сергієм Бізденежним здійснено дистанційний моніторинг додержання права на звернення та інформацію шляхом дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» в умовах воєнного стану Кушугумською селищною радою Запорізької області.

Кушугумська селищна ТГ розташована у Запорізькому районі Запорізької області з адміністративним центром у селищі міського типу Кушугум. Площа території — 216,2 км², населення громади — 17 120 осіб (станом на 2020). До складу громади увійшли селища міського типу: Балабине, Кушугум та Малокатеринівка.

З матеріалів, наданих об’єктом перевірки вбачається, що кількість звернень, які надійшли до ради з 24.02.2022 – 113.

Статтею 5 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон) передбачено, що усне звернення викладається громадянином, зокрема, за допомогою засобів телефонного зв’язку за визначеним контактним номером тел. (061) 223-43-22 та записується (реєструється) посадовою особою. Разом із тим, під час аналізу офіційного-веб сайту ради, було виявлено розміщення інформації про контакти посадових осіб (http://kushugum-rada.gov.ua/contacts/ ) проте відсутнє пряме посилання на номер телефону за яким мешканці територіальної громади або інші громадяни можуть звернутися із усним зверненням.

За вимогою статті 22 Закону, на офіційному веб-сайті Ради оприлюднено дні прийому громадян посадовими особами ради, проте відсутній час прийому. Додатково відсутній графік особистих виїзних прийомів посадових осіб ради та старост громади із зазначенням дня, часу та місця проведення прийому. Адже не можна не враховувати той факт, що в сільській місцевості громади, проживає певна категорія мешканців, які належать до уразливих груп населення, серед яких особи з інвалідністю, які особисто прибути на прийом не взмозі та особи похилого віку без супроводу, які не користуються інтернет ресурсами. Такий графік повинен мати постійний характер та бути звичним та зручним для усіх категорій населення громади.

В умовах воєнного стану, зумовленого агресією Російської Федерації, 24 лютого на офіційному сайті Кушугумської селищної громади не створено жодного нового посилання щодо актуальних «гарячих ліній» таких як : «Пошук переселенців», «Пошук зниклих безвісти» де запитувач можете знайти дані про переселенців, які були зареєстровані у певній територіальній громаді або залишити заявку на пошук зниклого, «кризові питання» де громадяни можуть цілодобово зв’язатися з відповідальною особою із Мін.реінтеграції щодо допомоги ВПО, а також отримати актуальну інформацію щодо подій в Україні та окремо у регіоні. Також повністю відсутня

інформація про пункти укриття Кушугумської громади в цілому та окремо по кожні територіальній одиниці. Відсутня інформація про порядок дій у випадку евакуації, а також рекомендації, як діяти у випадках надзвичайних ситуацій або у разі виникнення надзвичайного стану

За результатами моніторингу підготовлено звіт та надано відповідні рекомендації до виконання та термінового реагування.